HYR BUSS MED CHAUFFÖR

Fyll i formuläret nedan för att skicka in din offertförfrågan. 

Här kan du som är intresserad av att hyra en buss göra en offertförfrågan. Vi hör av oss med ett prisförslag inom 24 timmar kontorstid. 

Vill du hellre prata med oss direkt så är du välkommen att ringa 0651-10 000 tonval 2. Berätta hur ni har tänkt er resan så hjälper vi er att planera detaljerna!
E-post: info@mohlinsbussar.se

För att läsa våra resevillkor, klicka här

VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

VAD KOSTAR DET ATT HYRA EN BUSS MED CHAUFFÖR
Priset varierar beroende på bussmodell, resans längd i dagar och mil samt när resan ska genomföras. En offert är inte bindande så skicka in en offertförfrågan så får ni prisförslag inom 24 timmar kontorstid
VAD INGÅR NÄR JAG BOKAR BUSS MED ER?
I busshyran ingår buss och utbildad chaufför. Om ni önskar så hjälper vi er gärna att boka till exempel måltider, övernattningar eller evenemangsbiljetter.
VAD HAR NI FÖR STORLEK PÅ ERA BUSSAR?
Vi har en stor bussflotta med varierande busstorlekar på 8?80 platser, vilket gör att vi alltid kan erbjuda ett passande alternativ när du behöver transport. Läs mer om våra fordon här.
HUR LÄNGE ÄR MIN OFFERT GILTIG?
Offerten är normalt giltig i 30 dagar från det datum offerten skapats. Om er offertförfrågan inkommer närmare än 30 dagar före avresa, se datum för offertens giltighet på er offert (under rutan som innehåller era kontaktuppgifter). Observera att bussen inte är bokad så länge som offerten inte är bekräftad och ni mottagit en orderbekräftelse.
HUR VET JAG OM BUSSEN ÄR BOKAD?
Tänk på att en offert inte är detsamma som bokning! För att boka buss måste du först acceptera offerten, därefter erhåller du en orderbekräftelse från oss. Har frågor kring din resa eller ytterligare önskemål, hänvisa till det ordernummer som står i bekräftelsen så vi smidigt kan hitta och uppdatera din bokning.
FINNS DET WIFI PÅ BUSSARNA?
Wifi finns på de flesta av våra turistbussar men alla bussar har det inte som standardutrustning. Ange i er offertförfrågan att ni önskar wifi.
KAN VI BESTÄLLA BUSSFIKA AV ER?
Vi hjälper er gärna att beställa fika som ni kan förtära under resan. Detta måste dock beställas minst fem arbetsdagar före avresa.
FÅR VI TA MED OSS EGEN MAT?
Det är tillåtet att ta med och förtära mat, dryck, fika, godis ombord på bussen. Tänk dock på att våra bussar är allergianpassade vilket innebär att nötter ej får medtas ombord. Skräp skall slängas i de soppåsar som finns ombord och bussen skall lämnas i samma skick som före uppdraget. Nedskräpning, fläckar och skadegörelse på bussen efterfaktureras.
FÅR VI FÖRTÄRA ALKOHOL OMBORD PÅ BUSSEN?
Det är tillåtet att förtära medhavd alkohol på våra bussar. Givetvis ska det ske under ordnade former och endas måttliga mängder får intas. Chauffören ansvarar för resan och har därför rätt att ta beslut om att avbryta alkoholförtäringen om så skulle behövas. Utse även en ansvarig person i gruppen som håller koll på ordningen på bussen.
HUR SENT INPÅ RESAN KAN VI AVBOKA BUSSEN?
Fri avbokning om avbokningen sker tidigare än 14 dagar före avresa. 14 dagar och 72 timmar före avresa debiteras 50 % av ordervärdet. 72 timmar eller senare debiteras 100 % av ordervärdet.
NÄR OCH HUR SKER BETALNINGEN AV RESAN?
Betalningen sker vanligtvis i efterskott mot faktura och betalningsvillkoret är 15 dagar netto. Detta gäller under förutsättning att inga andra överenskommelser föreligger. Förskottsbetalning kan även förekomma.
FÅR JAG KONTAKTUPPGIFTER TILL FÖRAREN SOM SKA KÖRA OSS?
Ja, senast dagen innan avresa får ni förarens namn och telefonnummer.
OM VI GLÖM NÅGOT PÅ BUSSEN, VART VÄNDER VI OSS?
Kontakta oss genom att fylla i formuläret på denna sida.